dijous, 12 de desembre del 2013

URGENT! Pressupostos municipals de Sant Joan Despí




L'alcalde posa a disposició un xat (va avisar el 9 i és dema!) per fer preguntes sobre el pressupost municipal.

Si voleu fer alguna pregunta, espabileu! perquè resulta que no queda clar si el termini del xat (demà de 17 a 20h) és per preguntar o escoltar les seves preguntes. Per si de cas, jo hi estic deixant les meves ara. Que em fa molta il·lusió que em respongui.

Ara us copiaré les meves per si voleu inspirar-vos


Enllaç al xat

Les meves preguntetes:

1a pregunta
Veig que el dia 9 se'ns informa a aquesta web que es presenta en audiència pública la proposta de pressupost de 2014 només amb dos dies d'antel·lació, que no deixen massa espai per a la participació, i buscant la informació al BOP de Barcelona no trobo les dates en què estarà exposat.

Quin és el motiu per a informar amb terminis tan justos i per vies tan poc conegudes com el BOP?

Donar la informació per a la participació i terminis tan curts no s'afavoreix que la ciutadania ens impliquem en la vida política municipal.



2a pregunta
Penseu posar a disposició de la ciutadania el pressupost complet i en format treballable?

Com a ciutadana de Sant Joan Despí no en tinc prou amb una presentació de 10 diapositives en pdf. L'any passat ja ho vam demanar i va costar aconseguir-ho. Aques
t any tornarà a caldre pressió ciutadana per tenir més transparència?

La presión ciudadana logra una mayor transparencia de las cuentas municipales - La Marea

1 comentari:

  1. 1a resposta del Xat del Pressupost:

    Gràcies a AcampadaDespí i d'altres col.lectius la feina de l'any passat sembla que tindrà repercussió. Al Xat del Pressupost l'alcalde diu que sí, que aquest any tornaran a penjar el pressupost complet!

    Ara... Caldrà recordar-li que NO es va penjar complet i que cal que, a més, es pengi en un format treballable.

    (12/12/2013 0:29) Estimat Antoni,

    Em dic Enric i sóc una de les persones que l'any passat va presentar una instància sol·licitant el pressupost complert de l'ajuntament que molts ens estimem, encara que no hi estiguem empadronats. (jo de fet visc a Barcelona)

    M'agradaria que a part de facilitar als ciutadans de Sant Joan Despí una presentació powerpoint, facilitessis la informació complerta del pressupost inicial del 2014, així com el màxim de detall de l'execució de l'any 2013. És una informació que tens, que té l'ajuntament i que no li hauria de costar gens compartir-ho. (no costa diners compartir)

    Antoni, no és amb ànim de buscar brega, no és amb ànim d'intentar trobar corrupció/mala gestió i carregar contra els regidors de l'ajuntament. És simplement que la ciutadania té dret a saber, i qui sap, potser et sorprendries de les propostes ciutadanes directes que de mica en mica l'ajuntament aniria rebent de la seva pròpia ciutadania.

    Salut,

    Enric


    RESPOSTA :

    Hola Enric, ja l'any passat vam penjar al web de l'Ajuntament el pressupost complert i també ho farem aquest any, un cop sigui aprovat pel Ple municipal. L'any 2013 el tancarem de forma equilibrada, sense dèficit, i acomplint l'objectiu plantejat.

    ResponElimina